فیلر گیری موتور

۳ بازديد

یکی از مهمترین و ضروری ترین مواردی که تعمیرکاران بر روی خودرو انجام می دهند، فیلر گیری موتور می باشد. در ادامه انجام فرایند فیلرگیری باید بگوییم پیشرانه ی خودرو به صورت فلزی می باشد. با توجه به جنس پیشرانه منبسط شدن این بخش از اتومبیل کاملا طبیعی می باشد.

با توجه به اینکه ایجاد گرما در پیشرانه های اتومبیل یک امر اجتناب ناپذیر به شمار می رود، به این ترتیب برای طول ایجاد شده چاره ای می اندیشند، معمولا فیلر گیری بیشتر سوپاپ ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
بیشتر بخوانید: سیستم موتوری

آشنایی با فیلر گیری موتور

در حقیقت فیلر گیری موتور به فرایندی اطلاق می شود، که در طی آن به تنظیم محدوده ی انعطاف پذیری، لق شدگی سوپاپ، بنگشتی های درون موتور اتومبیل می پردازند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم قطعات فلزی درون موتور زمانی که گرم می شوند، دچار انبساط می گردند. همین امر موجب می شود که در اندازه ی آن ها تغییراتی ایجاد شود.

حرارت در موتور خودروها بسیار زیاد می باشد، از این رو طبیعی است، این میزان حرارت باعث می شود قطعات فلزی مانند سوپاپ ها که در موتور وجود دارند، ئچار تغییر شکل و تغییر فرم شوند.

زمانی که سوپاپ ها دچار تغییر سایز شوند، در عملکرد موتور خودرو تاثیر بسیار زیادی بر جای می گذارد. این موضوع باعث می شود که خودروی شما نیاز به فیلرگیری موتور می گردد. در هر فرایندی که احتراق موتور در خودروها اتفاق می افتد، در این موقعیت سوپاپ ها عملکردی از خود نشان می دهند، به صورت باز و بسته در می آیند.

زمانی که پس از هر باز و بسته شدن سوپاپ ها در محل معین خود قرار بگیرند در عملکرد موتور خودرو بسیار تاثیرگذار می باشد.

بعد از گذشت مدت زمانی سوپاپ ها بر اثر حرارت در اندازه ی خود دچار تغییراتی می شوند، که این موضوع باعث می شود به راحتی سر جای خود قرار نگیرند. در این شرایط به اصزلاح می گوییم که از تنظیم در می آیند. برای اینکه سوپاپ ها دوبار تنظیم شوند، به محل اصلی خود بازگردند لازم است از فرایند شم گیری . فیلر گیری موتور استفاده کنیم.

اهمیت فیلر گیری موتور چیست؟

با توجه به اینکه موتورهای خودروها به صورت چهار زمانه طراحی شده اند، بنابراین باز و بسته شدن سوپاپ ها در آن ها بسیار مهم است. عملکرد سوپاپ ها در کارکرد و راندمان موتور تاثیر بسزایی دارد. زمانی که خلاصی سوپاپ زیاد باشد به این معنی است که سوپاپ ها دیرتر باز می شوند. زمانی که خلاصی سوپاپ کم باشد سوپاپ ها دیرتر بسته می گردند.

معمولا برای کاهش خلاصی و شل بودن سوپاپ ها، برای از بین بردن اثرات منفی که بر کارکرد موتورهای خودرو فیلر گیری موتور را انجام می دهند. خلاصی سوپاپ ها باعث می شود که سوپاپ در دور بالا به راحتی در سر جای خود قرار بگیرند، این عملکرد باعث می شود که از بیرون رفتن نیروی که ناشی از احتراق به خارج از محفظه جلوگیری شود.

در صورتی که میزان خلاصی یا سفت بودن سوپاپ ها به شکل مناسب نباشد، یک بخش از فشاری که حاصل احتراق موتور می باشد به بیرون درز کرده، همین امر باعث می شود موتور خودرو در سربالایی ها داغ کند.

سخن پایانی

حال که به شکب اجمالی با فیلر گیری موتور خودرو آشنا شدیم، لازم است بدانید که انجام این فرایند، تشخیص مشکل در فیلرها باید توسط افراد متخصص انجام بگیرد، نکته ی مهم اینکه در هنگام خرید لوازم و قطعات یدکی در خودروها لازم است، به مراکز معتبر نظیر رایا موتور مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است قطعات فیکبه شما ازائه شود، که باعث افزایش هزینه ها و آسیب دیدگی دیگر قطعات می شود.

نحوه تست سرعت هارد SSD

۳ بازديد

نحوه تست سرعت هارد SSD چگونه امکان پذیر است، آیا می دانید! ما در طولِ این مطلبِ از خود در پی سی امداد روش هایی را به شما معرفی خواهیم کرد. در واقع چنانچه که رایانه شما به کُندی کار کند و یا شما را در انجام کارهای روزانه عقب بی اندازد، مسلماً به برخی از ارتقاهایی کوچک نیازمند خواهید بود. اغلب سیستم هایی که سرعت عمل پایینی دارند، به علت سرعت عمل پایین دیسک و یا پُر بودنِ حافظه یا عملکرد ضعیف فن است.

پس با ما همراه باشید، تا با روش هایی به جهتِ رفعِ چنین مشکلی آشنا بشوید. البته در صورتِ وجودِ سؤالات بیشتر شما می توانید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.
بیشتر بخوانید: ارتقا‌‌‌ء و بروزرسانی

تست سرعت عمل هارد اِس اِس دی با برنامه داخلی

توجه داشته باشید، که اغلب تست سخت افزارها در اکثر سیستم عامل ها راحت پیش می رود. به گونه ای که شما می توانید، معمولاً سخت افزارها را بدون دانلود برنامه ای خاص تست بنمایید. برنامه هایی شخص ثالث که شما نصب می کنید، سرعتِ خواندن و نوشتن را به حالتی همزمان به نمایش می گذارد. ولی در این راه کار از نحوه تست سرعت هارد SSD شما بایست به حالتِ دستی آن را انجام بدهید.

·         اگر که ویندوز را انتخاب کردید!

اگر که شما ویندوز را انتخاب نمودید، بایست Command Prompt را انتخاب کنید. شما باید این ابزار را به عنوان یک مدیر به مرحله ی اجراء برسانید. تا هیچ نوعِ مشکل احتمالی برای شما رُخ ندهد. در نوار جست و جوی منوی Start شما باید سی اِم دی را درج بنمایید. بعد از آن برروی بهترین نتیجه کشف شده کلیک کنید. در نهایت عبارتی به عنوانِ Run as administrator را بَر گزینید! بعد شما باید دستور Winsat disk – ran- write – drive را درج کنید. امیدواریم که این روش از نحوه تست سرعت هارد SSD برای شما مفید بوده باشد.

تست سرعت عمل اِس اِس دی با وجودِ برنامه های شخص ثالث

چه آنکه ما چنین گزینه ای را داشته باشیم، که سخت افزار را با یک نرم افزار اضافی یا بدون آن آزمایش بنماییم، نیاز به هراس و اضطراب از سوی شما نیست!

زیرا بسیاری از نرم افزارها رایگان بوده و این کار را می توانند، برای شما انجام بدهند. علاوه بَر اینها برخی از آنها قابلیت چند پلت فرمی را ارائه می دارند. اگر که شما جزئی از دسته کاربران ویندوزی هستید، برای نحوه تست سرعت هارد SSD یک راهکار عالی وجود دارد. آنهم بهره گیری از Crystal Disk Mark می باشد.

شما با استفاده از این برنامه می توانید، سرعت عمل دیسک سیستم خود را اندازه گیری بنمایید. ما این اطمینان خاطر را به شما می دهیم. چنانچه که شما جزئی از کاربران لینوکس هستید، حال نیازمند یک برنامه شخص ثالث می باشید، از Novabench استفاده کنید. به کمک این برنامه است، که شما توانایی تست سرعت عمل هارد را خواهید داشت.

تست سرعت عمل اِس اِس دی به کمک نرم افزار Cross Platform

یک روش دیگر برای نحوه تست سرعت هارد SSD نرم افزار Cross Platform است. برخی از شماها بیش از یک سیستم عامل را مورد استفاده قرار می دهید. در این هنگام Atto Disk Benchmark یک پلتفرم متقابل خواهد بود.

این برنامه یک نرم افزار رایگان می باشد. البته نمونه هایی غیر رایگان هم وجود دارد، که البته ویژگی هایی بیشتر را برای شما به ارمغان می آورد. با این وجود برنامه نام برده شده به شما چنین امکان خواهد داد، به غیر از اطلاع نسبت به سرعت دستگاه ذخیره سازی اقسامِ گوناگون اجزای سخت افزاری دستگاه خود را تست کنید.

سخن آخر

دوستانِ عزیز امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این مطلبِ از ما در پی سی امداد برای شما مفید بوده باشد. همانطور که خواندید، سه روش را به جهتِ نحوه تست سرعت هارد SSD به شما معرفی کردیم. حال شما می توانید، با توجه به سیستم عامل خود یکی از روش ها را انتخاب کنید.

البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اولین مطالب آزمایشی من

۳ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۴ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.