بهترین زمان مصرف قرص کافئین

۵ بازديد

کافئین نوعی ماده محرک است که اگر به مقدار مجاز و در زمان مناسب مصرف شود برای سلامتی بدن به ویژه سلامت دستگاه عصبی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

در این میان انتخاب بهترین زمان مصرف قرص کافئین در میزان اثرگذاری این قرص اهمیت بالایی دارد، در کل چون ماده کافئین به افزایش سطح هوشیاری و رفع بی خوابی کمک می کند بهتر است آن را بعد از بیدار شدن از خواب میل نمایید.
بیشتر بخوانید: قبل از تمرین

بهترین زمان مصرف قرص کافئین در بدنسازی

قبل از آنکه به موضوع بهترین زمان مصرف قرص کافئین بپردازیم لازم است یادآوری کنیم که حتما دقت کنید اگر در طول روز از قرص کافئین استفاده می کنید دیگر نباید از هیچ منبع کافئین دیگری استفاده شود چرا که مصرف بیش از اندازه ماده کافئین ممکن است سبب بروز مشکلاتی از قبیل گیجی، ضعف استخوانی، کاهش قدرت باروری، فشارخون بالا و تپش قلب شود.

مصرف قرص کافئین به بهبود عملکرد ورزشی بدنسازان و پیشگیری از تحلیل انرژی به ویژه در زمان انجام تمرینات استقامتی کمک زیادی می کند، بنابراین کسانی که کار بدنسازی انجام می دهند بهتر است حدود نیم ساعت قبل از فعالیت ورزشی قرص را مصرف نمایند.

مزایای استفاده از قرص کافئین

حال در خصوص بهترین زمان مصرف قرص کافئین اطلاعات کافی را به دست آوردیم لازم است در اینجا به چند مورد از مزایای مصرف این قرص نیز بپردازیم، از مهمترین مزایای استفاده از قرص کافئین به خصوص برای بدنسازان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به افزایش سطح انرژی در بدن و رفع خستگی و خواب آلودگی کمک می کند.
  • به تقویت حافظه به ویژه حافظه کوتاه مدت کمک زیادی می کند.
  • برای درمان انواع بیماری های تنفسی از قبیل آسم مفید می باشد.
  • میگرن و سردرد را درمان می کند.
  • به بالا بردن قدرت عضلانی کمک بسزایی می کند.
  • یبوست را درمان می کند.
  • خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

نحوه مصرف قرص کافئین

گفتیم که بهترین زمان مصرف قرص کافئین زمانی است که از خواب بیدار می شوید یا اینکه تصمیم دارید در نیم ساعت آینده فعالیت بدنسازی انجام دهید، اما در خصوص نحوه مصرف باید خدمتتان عرض کنیم که این قرص در دوزهای مختلفی تولید می شود و میزان مصرف و نحوه مصرف آن بر طبق استاندارد مصرف برای هر فرد بر روی لیبل یا قوطی دارو درج شده است.

این قرص معمولا در دوزهای 100 گرمی و 200 گرمی تولید می شود که باید قبل از استفاده از دارو با پزشک مربوطه مشورت نموده و میزان مصرف حتما طبق نظر و دستور پزشک انجام گیرد.

با توجه به اینکه مصرف قرص کافئین موجب بی خوابی می شود بهتر است آن را شبها قبل از خواب استفاده نکنید.

البته بیماران قلبی و کسانی که دچار فشارخون و مشکلات استخوانی هستند باید قبل از مصرف قرص حتما با پزشک خود مشورت نموده و طبق نظر پزشک اقدام به مصرف قرص نمایند.

کافئین موجود در این قرص ها سبب لاغری و چربی سوزی می شود، البته نباید انتظار داشت که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه برسید و اینکه برای سرعت بخشیدن به امر لاغری و چربی سوزی به هیچ عنوان دوز مصرف را افزایش ندهید.
بیشتر بخوانید: کافئین

سخن پایانی

قرص کافئین از جمله قرص های لاغری و چربی سوزی به شمار می رود که دوز مصرف و نحوه مصرف آن در افراد مختلف با توجه به وضعیت سلامت و میزان فعالیت روزمره آنها متفاوت می باشد.

کافئین از فواید زیادی برای بدن برخوردار می باشد که از مهمترین آنها می توان به چربی سوزی، رفع خستگی و افزایش سطح انرژی، بهبود انواع دردها، تقویت حافظه و بهبود مشکلات تنفسی اشاره کرد.

قرص کافئین خاصیت انرژی زایی بالایی داشته و به رفع بی خوابی و خستگی کمک می کند، لذا بهترین زمان مصرف قرص کافئین صبح ها پس از بیدار شدن از خواب می باشد.

البته کسانی که کار بدنسازی انجام می دهند بهتر است حدود نیم ساعت قبل از انجام تمرینات ورزشی این قرص را مصرف نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.